Тема: Загальне поняття про іменник.
Іменники,що означають назви істот та неістот.
Мета:розширити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови; вдосконалювати
вміння виділяти іменник серед інших
частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви
істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів, виховувати
навички грамотного письма.
Обладнання: презентація до
уроку, ілюстративний матеріал, картки для індивідуальної роботи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід
уроку:
I. Організаційний
момент.
Створення емоційного настрою.
(Слайд 2) Лиш дзвінок на
урок задзвенить
Стане кожний серйозним в ту мить
Бо роботи багато у нас
Тож активно працює весь клас
II. Мотивація
навчальної діяльності.учнів.
Вправа «Мікрофон»
-
Подумайте і
скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, пізнавальним)
-
А ви якими повинні
бути на уроці? (Уважними, активними, старанними)
-
Отже який буде у
нас сьогодні урок залежить тільки від вас, від вашої активності, уважності та
творчості.
-
Працюємо під
гаслом:
« Мову рідну ми вивчаємо,
Її любимо, пам’ятаємо,
Рідну мову будемо знати,
Берегти і шанувати.»
III. Повідомлення теми й мети уроку.
-
Щоб визначити тему
нашого уроку ви маєте якнайшвидше об’єднати букви у слова.
Вправа «Роз’єднай слова».
ЗАГАЛЬНЕПОНЯТТЯПРОІМЕННИК
-
Прочитайте і звірте
з записом на екрані телевізора .(Слайд
3)
-
Сьогодні ми
розширимо знання про іменник, будемо вдосконалювати вміння впізнавати іменники
серед інших слів, познайомимось з іменниками-істотами і іменниками- неістотами.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1.Поетична хвилинка.
Іменник свою справу знає:
Всі предмети називає –
І великі, і не дуже,
Все, що хочеш, любий друже.
І людину, і тварину,
І маленькую дитину.
Всяку птицю іменує –
Імен йому не бракує.
Ліси, гори і долини,
Ріки, моря, океани…
Безкінечні земні далі,
Нагороди і медалі –
Всім дає він імена –
Праця ж бо його така.
- Що ж ми вже
знаємо про іменник? (Частина мови, яка означає назву предмета і відповідає на
питання хто? що?) (Слайд 4)
2. Каліграфічна хвилинка.
-
А зараз сіли всі
рівненько, записали число, класна робота.
-
Щоб підготувати
руку до швидкого письма, пропоную вам написати каліграфічно слово, яке зашифроване
на екрані.
-
Щоб відгадати
слово, потрібно відкинути букви, які повторюються. Яке утворилося слово?
(Праця) (Слайд 5)
-
До якої частини
мови віднесемо це слово? (До іменника)
-
Каліграфічно
запишіть поєднання букв пр пра ац ця, а потім слово «праця».
-
Пригадайте
прислівʼя про працю.(Слайд 6)
Праця робить людину
розумною.
Праця людину годує,
а лінь – марнує.
Землю красить
сонце, а людину праця.
Запишіть перше
прислівʼя. Визначте граматичну основу речення.
3. Гра «Впіймай іменник»
(Завдання: почути і записати в зошиті іменники.)
Мужніти, мужність, мужній. Правдивий, правда, правити,
правдивість. Мирний, мир, миритися, миротворець, мирилка.
(Перевірка)
- Як ви розпізнали
іменники? (відповідають на запитання що?)
-
Чим відрізняється
іменник від інших частин мови? (Означають назву предмета, відповідають на
питання хто? що?)
V. Робота над
новим матеріалом.
1.Ознайомлення з поняттям «істота», «неістота».
а) Робота з підручником. Колективне виконання вправи 276.
б)Робота в групах. Гра «Хто більше придумає слів»
1 група – слова, що відповідають на питання хто?
2 група - слова, що відповідають на питання що?
-
Який можна зробити
висновок? (До людей і тварин ставимо запитання хто? До рослин і речей – питання
що?)(Слайд 7)
3.Опрацювання правила.(с.117)
- Щоб остаточно пересвідчитися у правильності ваших
висновків, опрацюйте правило на с.117.
4.Фізкультхвилинка. (Слайд
8)
Хтось там бачу, притомився
І на парту похилився.
Треба всім нам дружно встати,
Фізкультхвилинку почати.
Встаньте,
діти, посміхніться,
Землі
нашій поклоніться
За
щасливий день вчорашній.
І до сонця
потягніться.
В різні
боки нахиліться.
Веретеном
покрутіться.
Раз
присядьте, два присядьте.
І за парти
тихо сядьте.
5.Словникова робота.
а) Робота в групах на картках.
1 група. Анаграма.
Завдання: скласти слово.
НОМГРОА (Слайд 9)
Відповідь: Агроном – спеціаліст у сільськогосподарській
діяльності. (Слайд 10)
2 група. Шарада.
Завдання:з кожного слова візьми букву.( гриб – четверта,
азбука – перша, малина – п’ята, окуляри – друга, місяць – друга, портфель –
третя)
Відповідь: Банкір – власник банку. (Слайд 11, 12)
3 група. Математичні вузлики.
Шофер – шо + мер =
Відповідь: Фермер – власник ферми. (Слайд13, 14)
б) Запис словникових
слів у зошит.
VІ. Закріплення нового матеріалу.
1.Самостійне виконання вправи 277.
2.Гра «Розсели в будинках» за вправою 278.
Перевірка. (Слайд
15)
VІІ. Підсумок уроку.
1.Вправа «Незакінчене речення» (Слайд 16)
- Сьогоднішній урок навчив мене…
- Найцікавішим завданням на уроці було …
VІІІ. (Слайд 17)Домашнє
завдання: повторити правило на с 117, виконати вправу 279 на с.118
The King Casino - Herzaman in the Aztec City
ВідповістиВидалитиThe King ventureberg.com/ Casino in 도레미시디 출장샵 Aztec City is the place where herzamanindir.com/ you can find and play for poormansguidetocasinogambling real, real febcasino money. Enjoy a memorable stay at this one-of-a-kind casino